♥ Marre m.fl.

Alla inlägg under september 2011

Av Marie - 29 september 2011 17:16

Insåg att det inte kommit några inlägg här sen 19/9..värst vad tiden går!Massor att stå i och just idag är en toktrött dag.Tomorrow, honeys.Come back tomorrow!/Xo

Av Marie - 19 september 2011 12:23

Vad säger man?!

Tycker det är bedrövligt att man kan sätta prislapp på ett människoliv.


Ni som kan - hjälp till så gott det går!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13643376.ab



Här kan ni även gå med i Facebook-gruppen

"Det här handlar om Kritto"


Tycker inte att det får gå till såhär!!


Skäms, Landstinget!!!

Ni får allt komma på en lösning så att ni kan hjälpa honom!

Nästa gång kan det vara någon av er som drabbas!

Vad skulle ni då tycka och tänka om ni blev nekade hjälp?


Tänk...

Av Marie - 14 september 2011 12:20

Hjärtat befinner sig, sedan drygt 2 månader, utanför kroppen.

Upplever den allra största kärleken varje dag. ♥


         

Av Marie - 14 september 2011 12:06

Vilken design gillar ni bäst?!



http://marremedflera.bloggplatsen.se

(nya bloggen)


eller


http://marremedmera.blogg.se

(gamla bloggen)


Ni bestämmer och ni har idag på er att rösta!

Kör hårt! :)

Av Marie - 14 september 2011 11:52

Någon som provat en sån här till sitt/sina barn?


Den verkar vara en stor succé men jag undrar om den är lika bra som det låter/verkar?


    

Av Marie - 14 september 2011 11:38

Idag påbörjar jag min fjärde kurs - Läkeväxter!

Ska bli riktigt spännande eftersom det är något som alltid intresserat mig.

Jag är nog kanske lite sådär.."hokus-pokus." :)


Känner ni till några svenska läkeväxter och vad är just den bra till?


En av de mest kända läkeväxterna är nog Aloe Vera. Den är helt outstanding t.ex vid brännskada. Jag minns en gång då jag brände mig fördärvad i solen. Jag hade då en Aloeväst som jag bröt av ett blad ifrån, tog gelen som finns inuti och smorde in där solen torterat som värst. Dagen därpå var det i princip historia. Hur bra som helst! :)


Berätta gärna om era erfarenheter när det gäller de växter vi har i Sverige (av den enkla anledningen att de är enklare att få tag i än t.ex örter och växter som bara finns på andra sidan klotet ). :)


Massor att göra nu innan jag och lille snorungen ska åka iväg till min svägerska en sväng. Alltid kul när hon är på besök! :)


Ha det gott så länge!

Av Marie - 13 september 2011 13:41

Jag är i chock!

Jag hittar inget annat ord som beskriver mitt känslotillstånd just nu.


Hur är man ens kapabel till att skada ett litet barn så mycket att han till slut avlider? Hur är man funtad?

Hur fungerar hjärnan på en människa som utsätter en 2-åring för sånt våld?

Vad kan en liten kille på 2 år möjligen ha gjort för att förtjäna att bli ihjälslagen?!

Så vidrigt..vidrigt, vedervärdigt, äcklande, vansinnigt!

Nu har vi ju den lagstiftning vi har i Sverige vilket ju kan tyckas bra för det mesta..men en sån här gång tycker jag faktiskt, och det står jag in i märgen för, att man ska införa dödsstraff! Det tycker jag!

Vad ger denna människa rätten att fortsätta leva sitt liv efter vad han gjort?


Jag hoppas verkligen att han får gå samma öde till mötes själv på värsta tänkbara sätt!!


För den som känner sig stark nog..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7771560.ab

Av Marie - 12 september 2011 13:05

Har faktiskt alltid ogillat det ordet. Baciller. Men..nu använder jag det ändå. :) Baciller har iaf nått vår boning och Alve har fått sin första förkylning. Det är sjukt jobbigt när man hör hans snuviga lilla näsa, hostan och det finns pretty much inget att göra åt det. Bara vänta ut eländet.Just nu ligger knorrisen o sover iaf..ber till gudarna att han får må bättre snart.Övrigt..Det är ett grått och regnigt Umeå utanför idag. Ärligt talat så är jag glad att hösten är här. Love it! Tycker allt är som vackrast om hösten..Jag kan väl knappast vara ensam som tycker så? :)Nu väntar kaffe och en liten sjukling.Hoppas ni har en skön dag i höstrusket! / Xo

Presentation


Mamma, maka och hundägare. I denna blogg får ni min syn på saker & ting gällande allt, från samhälle till bakverk!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards